19 nga 20 faqet kryesore të Facebook për të krishterët amerikanë drejtohen nga fermat e trollit të Evropës Lindore, zbulojnë dokumentet e brendshme të zbuluara në MIT Technology Review. Të dhënat tregojnë se përhapja e madhe e dezinformatave në Facebook fuqizohet kryesisht nga përpjekjet e koordinuara midis profesionistëve të huaj që punojnë së bashku për të përhapur përmbajtje provokuese në SHBA.

Këto grupe, të bazuara kryesisht në Kosovë dhe Maqedoni, kanë qenë veçanërisht të suksesshëm kur bëhet fjalë për shënjestrimin e të krishterëve amerikanë. Megjithëse ata i ndanë përpjekjet e tyre në faqe të shumta, ato kryesisht operohen nga të njëjtat grupe. Së bashku, faqet e tyre të krishtera në Facebook arrijnë në rreth 75 milion përdorues në muaj – një audiencë 20 herë më e madhe se sa faqja tjetër më e madhe e krishterë në Facebook.

Për pjesën më të madhe, njerëzit që shohin dhe angazhohen me këto postime në të vërtetë nuk “pëlqejnë” faqet nga vijnë. Algoritmi i Facebook-ut i uritur për angazhim po u dërgon atyre atë që mendon se duan të shohin. Studimet e brendshme zbuluan se postimet përçarëse kanë më shumë gjasa të arrijnë një audiencë të madhe dhe fermat e trollave e përdorin atë në avantazhin e tyre, duke përhapur dezinformata provokuese që gjenerojnë një përgjigje më të madhe për të përhapur shtrirjen e tyre në internet.

Studimi në Facebook u krye në vitin 2019 dhe zbuloi se këto ferma trolli po synonin të njëjtën audiencë që Rusia u përpoq të manipulonte në vitin 2016 me fushatën e tyre të dezinformimit në Facebook. Megjithëse Facebook ishte në dijeni të fermave dhe manipulimit të tyre me amerikanët në 2016, ata bënë pak për të trajtuar këtë çështje.

“Platforma jonë i ka dhënë zërin më të madh në komunitetin kristian amerikan një grusht aktorësh të këqij, të cilët, bazuar në praktikat e tyre të prodhimit të mediave, nuk kanë qenë kurrë në kishë”, shkroi autori i raportit, Jeff Allen, i cili dikur ishte i shkencëtar i të dhënave në Facebook.

Është e vështirë të llogaritet sasia e ndikimit që po ushtrojnë faqe të tilla në Facebook mbi Krishterizmin Amerikan, por me siguri duket se do të kishte një lloj ndikimi. Pastorët e krishterë kanë kongregacione në stolat e tyre, në rastin më të mirë, një mëngjes në javë. Facebook është në xhepin e tyre gjatë gjithë ditës, duke formuar teologjinë e tyre për qëllimet e veta. Dhe, natyrisht, nuk mund të thuhet se sa pastorë të krishterë po angazhohen me përmbajtje të keqe të krishterë nga fermat trolle.

Të dhënat e Facebook janë nga viti 2019. Është e vështirë të dihet se sa i përhapur mbetet problemi që ata dokumentojnë tani, dy vjet më vonë, por duke pasur parasysh mungesën e përpjekjeve serioze publike për të shuar një sjellje të tillë, është e sigurt të supozohet se ajo vazhdon të paktën në një nivel, thuhet në studim.

“Kjo nuk është normale. Kjo nuk është e shëndetshme”, vazhdoi Allen. “Ne kemi fuqizuar aktorët jo autentikë të grumbullojnë ndjekës të mëdhenj për qëllime kryesisht të panjohura.”